ניהול עסק מקוון דורש מיומנויות ויכולות שונות מאשר ניהול עסק ב’עולם האמיתי’. לקוחות יכולים לזהות בקלות את הגודל ולקבוע את היוקרה של העסק כאשר יש להם את היכולת להיכנס ולהסתכל מסביב. לא רק שריהוט ומיקום “בעולם האמיתי” אומרים ללקוח לאיזו רמת מקצועיות לצפות, אלא שמפגשים אישיים “בעולם האמיתי” מאפשרים לקבוע רושם ראשוני על פי האופן שבו העסק ניגש לשירות הלקוחות שלו. כאשר לקוח נכנס לעסק קמעונאי כמעט בכל מקום בעולם, הלקוח הזה מצפה לשירות מהיר ואישי, במיוחד בכל הקשור לשאלות שיש לו לגבי מוצרים שהם רוצים לרכוש.
שירות לקוחות או שירות הלקוח הינו השירות הניתן ללקוח לשביעות רצונו במהלך הרכישה ולאחריה. יש צורך לכל ארגון עסקי להבין את צרכי הלקוח לשירות בעל ערך מוסף. אז איסוף נתוני לקוחות הוא חיוני. בשביל זה חשוב שירות לקוחות טוב. הדרך הקלה ביותר לאבד לקוח היא בגלל שירות הלקוחות הגרוע. החשיבות של שירות לקוחות משתנה לפי מוצר, ענף ולקוח. שירות לקוחות הוא חלק חשוב בכל ארגון עסקי. כל ארגון שונה ביחסו לשירות לקוחות. שירות לקוחות מצריך שירות באיכות מעולה באמצעות תכנון וביצוע מוקפדים של סדרת פעילויות הכוללות אנשים, טכנולוגיה ותהליכים. שירות לקוחות טוב מתחיל בעיצוב ובתקשורת בין החברה לצוות העובדים.
במובנים מסוימים, היעדר מיקום עסקי פיזי מאפשר לעסק המקוון חופש פעולה מסוים שעמיתיהם “העולם האמיתי” אינם נהנים ממנו. המיקום אינו חשוב, הריהוט אינו מהווה בעיה, ועיקר הרושם הראשוני החזותי נעשה באמצעות עיצוב מקצועי של אתר העסק.
עם זאת, דבר אחד עדיין נשאר נכון. לקוחות יעשו את הרושם הראשוני שלהם על שירות הלקוחות שהם נתקלים בהם. למרבה הצער, בעסקים מקוונים אין הזדמנות לצוות החזית לעשות רושם טוב. כל אינטראקציה של הלקוח עם האתר תהיה האמצעי העיקרי שלו ליצירת רושם ראשוני כלפי העסק ושירות הלקוחות שלו. שירות לקוחות טוב בכל עסק מקוון הוא תוצאה ישירה של עיצוב ותכנון אתר טוב.
מאת ג’יאשרי פאקהאר (buzzle.com)